کاشت دندان در افراد با بیماری دیابت
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

 کاشت دندان در افراد با بیماری قند یا دیابت

ایمپلنت دندانی در افراد با مشکلات پزشکی

بیماری قند باعث اختلال در ترمیم می شود ولی اگر کنترل شود می توان ایمپلنت دندان قرار داد اگر قند خون زیر 200 میلی گرم در دسی لیتریا میزان هموگلوبین A1c زیر 6.5 % باشد می توان ایمپلنت دندانی قرار داد  البته باید توجه داشت میزان موفقیت کاشت دندان در افراد دیابتیک کمتر از افراد عادی است.توصیه میشود در این افراد رعایت بهداشت بیش از افراد عادی باشد. 

 ایمپلنت دندانی و مصرف کورتون:

افرادیکه  کورتون بنا به دلایلی  استفاده می کنند ممکن است برای قرار دادن ایمپلنت دندانی ریسک داشته باشند بخصوص اگر دوز بالای 10 میلی گرم پردنیزولون باشد این ریسک بیشتر است و توصیه میشود تا اتمام درمان کورتون با این دوز درمان بتعویق بیفتد. اگر دوز مصرفی کمتر باشد یا قبلا کورتون مصرف میشده ریسک پایین تر است.

 کاشت دندان در افراد با پوکی استخوان

بلی برای افراد با پوکی استخوان هم می توان ایمپلنت دندان قرار داد که اغلب با موفقیت همراه است هرچند میزان موفقیت نسبت به افراد عادی می تواند مقداری کمتر باشد اگر  از داروهای پوکی استخوان تزریقی استفاده شود ممکن است در ترمیم ایمپلنت دندانی مشکل ایجاد کند در صورت مصرف چنین داروهایی حتما به پزشک اطلاع باید داده شود.برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید. 

 ایمپلنت در افراد با بیماری قلبی

افرادیکه بیماری قلبی مانند سکته قلبی قبلا داشتند یا عمل قلب انجام دادند معمولا مشکلی از نظر قرار دادن ایمپلنت دندان ندارند ولی مانند اغلب جراحی ها بهتر است مشاوره قلبی انجام شود.

 ایمپلنت دندان در افراد با بیماری آسم

بیماری اسم برای قرار دادن ایمپلنت دندانی منعی ندارد اگه کورتون مصرف می کنین به پزشکتان اطلاع دهید. حتما اسپری استنشاقی که استفاده می شود باید همراه بیمار باشد.

 کاشت دندان و رادیوتراپی

در صورت رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن ایمپلنت را باشرایط خاص می توان انجام داد که بیشتر بستگی به دوز دریافتی و زمان رادیوتراپی دارد اگر دوز دریافتی بیشتر از 50 گری باشد ریسک بالاتر است. اگر رادیوتراپی برای نواحی دیگر مانند ناحیه سینه انجام شده باشد منعی برای ایمپلنت دندانی و کاشت دندان ندارد.

 شیمی درمانی

افرادیکه قبلا شیمی درمانی شده اند مشکلی از نظر قرار دادن ایمپلنت دندانی ندارند البته باید در این افراد ازمایش خون انجام شود در حین شیمی درمانی نمی توان ایمپلنت دندان انجام داد و حداقل سه هفته باید از شیمی درمانی بگذرد. 

حاملگی

در طول بارداری نباید ایمپلنت دندانی انجام داد ولی شیر دهی منعی برای کاشت دندان ندارد.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: